Geçmişiyle geleceğini buluşturan şehir: Batum

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

Pasaport ve vize bürokrasisine takılmadan, sadece kimlik ile geçiş yapılmasını fırsat bilerek düşüyoruz Batum yollarına. Geçiş yapabilmek için Hopa Kaymakamlığı’na ait belgeyi alıyoruz ve Gürcistan’a adım atıyoruz. Sınırda, yolların bozukluğuna aldırmadan hızlı sürmelerinden dolayı namı İstanbul’a kadar ulaşmış Gürcü dolmuşçuları görüyoruz. Sarp’tan Tiflis’e yaklaşık 450 kilometrelik dolmuş yolculuğu öneriyorlar önlerinden gelip geçen turistlere. Batum’a da dolmuş veya taksiyle ulaşılabiliyor buradan. Yolda ilerlerken birçok yerde Türk lirasını Gürcü larisine dönüştürecek ofisler var…

(Yazının devamı için http://www.zaman.com.tr/cuma/gecmisiyle-gelecegini-bulusturan-sehir-batum/2013188.html

fatih sınar